Monthly Archives: February 2009

Resep dari Ibu Mertua

daun1Ibu mertuaku sungguh baik sekali. Jika sering kudengar kasus ‘konflik’ antara mertua dan menantu (biasanya ibu mertua dan menantu wanita) maka aku sungguh bersyukur memiliki ibu mertua seperti beliau.

Suamiku itu anak bungsu dari enam bersaudara, ibunya (mertuaku) dulu pas hamil suamiku beliau sudah berumur tiga puluhan. Kini umurnya di pertengahan enam puluhan, jadi beliau seperti ibu dan nenekku sekaligus.

Tiap kali aku dan suamiku datang ke rumah beliau pasti meja makannya penuh dengan masakan enak beraneka ragam. Kata kakak iparku  yang tinggal dengan ibu mertuaku ini, “yang kayak gini nih (maksudnya masakan enak-enak ini) adanya pas kita datang aja”. Wah …rasanya tiap pulang dari rumah mertua berat badan jadi naik berapa kilo gitu…Soalnya mau nggak mau (dan emang  mau sih ^_^) kita harus menyantapnya.

Oh ya, selain sifat ibu mertuaku yang ramah dan suka bergurau dengan menantunya beliau juga sering mengajariku bagaimana ‘merawat’ suamiku. Dan ini besar manfaatnya lho bagiku sebagai ‘the next woman after her’ (maksudnya aku ini wanita kedua dalam kehidupan suamiku setelah ibunya).

Jadi ibu mertuaku, pas mijitin suamiku, bilang sama aku “Mbak, begini ya cara memijitnya..” sambil memperagakan gaya jari jemarinya menekan-nekan punggung suamiku, “Kalau udah kerasa ada yang bruntus-bruntus kaya pasir, biasanya ini nih yang bikin pegel..” lanjut beliau, aku lalu manggut-manggut. Wah ternyata ibu memang berpengaruh besar pada anaknya ya, soalnya aku jadi ingat pas mijit suami di rumah, dia sering bilang “Nah ini  pegel banget yang,  kerasa  bruntus-bruntus  kan …”  Hehe…ternyata hasil berguru dari ibunya.

Lain waktu ketika aku berkunjung ke dapur mertuaku, beliau dengan ramah mengajari cara memasak ini itu yang jadi kesukaan suamiku, wah ternyata pengaruh juga lho ke selera makan suamiku, karena ketika kupraktekin resep masakan dari ibu mertuaku itu suamiku makannya jadi lebih lahap….

Ternyata kebiasaan suami kita dipengaruhi oleh  keluarga dimana ia telah berinteraksi dengan mereka selama bertahun-tahun, jadi kukira apa susahnya kita belajar dari keluarga suami bagaimana mereka memperlakukannya sehari-hari.

Sepanjang apa yang kita niatkan dalam melayani suami untuk beribadah kepada Allah yaitu dengan tulus ikhlas menjalankan kewajiban kita sebagai seorang isteri, insya Allah segalanya jadi terasa ringan.

Nasehat menghadapi Bencana

sstarNASEHAT DALAM MENGHADAPI MUSIBAH ; GEMPA BUMI DAN BENCANA ALAM

Oleh
Syaikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz

Sesungguhnya Allah Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui terhadap semua yang dilaksanakan dan ditetapkan. Sebagaimana juga Allah Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui terhadap semua syari’at dan semua yang diperintahkan. Allah menciptakan tanda-tanda apa saja yang dikehendakiNya, dan menetapkannya untuk menakut-nakuti hambaNya. Mengingatkan terhadap kewajiban mereka, yang merupakan hak Allah Azza wa Jalla. Mengingatkan mereka dari perbuatan syirik dan melanggar perintah serta melakukan yang dilarang.

Sebagaimana firman Allah.

“Artinya : Dan tidaklah Kami memberi tanda-tanda itu melainkan untuk menakut-nakuti” [Al-Israa : 59]

FirmanNya

“Artinya : Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahwa Al-Qur’an itu benar. Dan apakah Rabb-mu tidak cukup (bagi kamu), bahwa sesungguhnya Dia menyaksikan segala sesuatu” [Fushilat : 53]

Allah Aza wa Jalla berfirman.

“Artinya : Katakanlah (Wahai Muhammad) : “Dia (Allah) Maha Berkuasa untuk mengirimkan adzab kepada kalian, dari atas kalian atau dari bawah kaki kalian, atau Dia mencampurkan kamu dalam golongan-golongan (yang saling bertentangan), dan merasakan kepada sebagian kalian keganasan sebahagian yang lain” [Al-An’am : 65]

Diriwayatkan oleh Imam Bukhari di dalam Shahih-nya dari Jabir bin Abdullah Radhiallahu ‘anhu , dari Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam,dia (Jabir) berkata : “sifat firman Allah Azza wa Jalla “ Qul huwal al-qaadiru ‘alaa an yab’atsa ‘alaikum ‘adzaaban min fawuqikum” turun, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam berdo’a : “Aku berlindung dengan wajahMu”, lalu beliau Shallallahu ‘alaihi wa sallam melanjutkan (membaca) “ Awu min tajti arjulikum”, Rasulullah berdo’a lagi, “Aku berlindung dengan wajahMu” [1]

Diriwayatkan oleh Abu Syaikh Al-Ashbahani dari Mujtahid tentang tafsir ayat ini : “Qul huwal al-qaadiru ‘alaa an yab’atsa ‘alaikum ‘adzaaban min fawuqikum”. Beliau mengatakan, yaitu halilintar, hujan batu dan angin topan. ““ Awu min tajti arjulikum”, gempa dan tanah longsor.

Jelaslah, bahwa musibah-musibah yang terjadi pada masa-masa ini di beberapa tempat termasuk ayat-ayat (tanda-tanda) kekuasaan yang digunakan untuk menakut-nakuti para hambaNya. Semua yang terjadi di alam ini, (yakni) berupa gempa, longsor, banjir dan peritiwa lain yang menimbulkan bahaya bagi para hamba serta menimbulkan berbagai macam penderitaan, disebabkan oleh perbuatan syirik dan maksiat. Sebagaimana firman Allah Subhanahu wa Ta’ala :

“Artinya : Dan musibah apa saja yang menimpa kalian, maka disebabkan oleh perbuatan tangan kalian sendiri, dan Allah mema’afkan sebagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu)” [Asy-Syuura : 30]

Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman :

“Artinya : Nikmat apapun yang kamu terima, maka itu dari Allah, dan bencana apa saja yang menimpamu, maka itu karena (kesalahan) dirimu sendiri” [An-Nisaa : 79]

Tentang umat-umat terdahulu, Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman.

“Artinya : Maka masing-masing (mereka itu) Kami siksa disebabkan dosanya, maka di antara mereka ada yang Kami timpakan kepadanya hujan batu krikil, dan diantara mereka ada yang ditimpa suara keras yang mengguntur (halilintar), dan diantara mereka ada yang Kami benamkan ke dalam bumi, dan di antara mereka ada yang kami tenggelamkan, dan Allah sekali-kali tidak hendak menganiaya mereka, akan tetapi merekalah yang menganiaya diri mereka sendiri” [Al-Ankabut : 40]

Maka wajib bagi setiap kaum Muslimin yang mukallaf dan yang lainnya, agar bertaubat kepada Allah Azza wa Jalla, konsisten diatas diin (agama)Nya, serta waspada terhadap semua yang dilarang, yaitu berupa perbuatan syirik dan maksiat. Sehingga, mereka selamat dari seluruh bahaya di dunia dan akhirat, serta Allah menolak semua adzab dari mereka, dan menganugrahkan kepada mereka segala jenis kebaikan. Sebagaimana firman Allah Subhanahu wa Ta’ala.

“Artinya : Sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya” [Al-A’raaf : 96]

Allah Azza wa Jalla berfirman tentang Ahli Kitab.

“Artinya : Dan sekiranya mereka sungguh-sungguh menjalankan (hukum) Taurat, Injil dan (Al-Qur’an) yang diturunkan kepada mereka dari Rabb-nya, niscaya mereka akan mendapat makanan dari atas mereka dan dari bawah kaki mereka” [Al-Maidah : 66]

Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman.

“Artinya : Maka apakah penduduk negeri-negeri itu merasa aman dari kedatangan siksaan Kami kepada mereka di malam hari di waktu mereka sedang tidur? Atau apakah penduduk negeri-negeri itu merasa aman dari kedatangan siksaan Kami kepada mereka di waktu matahari sepenggahan naik ketika mereka sedang bermain? Maka apakah mereka merasa aman dari adzab Allah (yang tidak terduga-duga)? Tiadalah yang merasa aman dari adzab Allah kecuali orang-orang yang merugi” [Al-A’raaf : 97-99]

Al-Alamah Ibnul Qayyim rahimahullah mengatakan : ”Pada sebagian waktu, Allah Subhanahu wa Ta’ala memberikan ijin kepada bumi untuk bernafas, lalu terjadilah gempa yang dahsyat. Dari peristiwa itu, lalu timbul rasa takut pada diri hamba-hamba Allah, taubat dan berhenti dari perbatan maksiat, tunduk kepada Allah dan penyesalan. Sebagaimana perkataan ulama Salaf, pasca gempa. ”Sesungguhnya Rabb kalian mencela kalian”, Umar bin Khaththab Radhiyallahu ’anhu, pasca gemba di Madinah menyampaikan khutbah dan nasihat ; beliau Radhiyallahu ’anhu mengatakan, ”Jika terjadi gempa lagi, saya tidak akan mengijinkan kalian tinggal di Madinah”. Selesai perkataan Ibnul Qayyim rahimahullah-.

Atsar-atsar dari Salaf tentang hal ini sangat banyak. Maka saat terjadi gempa atau peristiwa lain, seperti gerhana, angin ribut atau banjir, wajib segera bertaubat kepada Allah Azza wa Jalla, merendahkan diri kepadaNya dan memohon afiyah kepadaNya, memperbanyak dzikir dan istighfar. Sebagaimana sabda Rasulullah Shallallahu ’alaihi wa sallam ketika terjadi gerhana.

”Artinya : Jika kalian melihat hal itu, maka segeralah berdzikir kepada Allah Azza wa Jalla, berdo’a dan beristighfar kepadaNya” [2]

Disunnahkan juga menyayangi fakir miskin dan bershadaqah kepada mereka. Berdasarkan sabda Rasulullah Shallallahu ’alaihi wa sallam.

”Artinya : Kasihanilah, niscaya kalian akan dikasihani” [3]

Sabda Rasulullah Shallallahu ’alaihi wa sallam.

”Artinya : orang yang menebar kasih sayang akan disayang oleh Dzat Yang Maha Penyayang. Kasihinilah yang di muka bumi, kalian pasti akan dikasihani oleh (Allah) yang di atas langit” [4]

Sabda Rasulullah Shallallahu ’alaihi wa sallam.

”Artinya : Orang yang tidak memiliki kasih sayang, pasti tidak akan disayang” [5]

Diriwayatkan dari Umar bin Abdul Aziz rahimahulah, bahwa saat terjadi gempa, dia menulis surat kepada pemerintah daerah agar bershadaqah.

Diantara faktor terselamatkan dari segala keburukan, yaitu pemerintah segera memegang kendali rakyat dan mengharuskan agar konsisten dengan al-haq, menerapkan hukum Allah Azza wa Jalla, di tengah-tengah mereka, memerintahkan kepada yang ma’ruf serta mencegah kemungkaran. Sebagaimana firman Allah Azza wa Jalla.

”Artinya : Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, sebagian mereka (adalah) menjadi penolong sebagian yang lain. Mereka menyuruh (mengerjakan) yang ma’ruf, mencegah dari yang munkar, mendirikan shalat, menunaikan zakat dan mereka ta’at kepada Allah dan RasulNya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijakasana” [At-Taubah : 71]

Allah berfirman.

”Artinya : Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)Nya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa,(yaitu) orang-orang yang jika Kami teguhkan kedudukan mereka di muka bumi, niscaya mereka mendirikan shalat, menunaikan zakat, menyuruh berbuat yang ma’ruf dan mencegah dari perbuatan yang mungkar ; dan kepada Allah-lah kembali segala urusan” [Al-Hajj : 40-41]

Allah Azza wa Jalla berfirman.

”Artinya : Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan ke luar. Dan memberinya rizki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya” [Ath-Thalaaq : 2-3]

Ayat-ayat tentang ini sangat banyak.

Rasulullah Shallallahu ’alaihi wa sallam bersabda.

”Artinya : Barangsiapa menolong saudaranya, maka Allah Azza wa Jalla akan menolongnya” [Muttafaq ’Alaih] [6]

Rasulullah Shallallahu ’alaihi wa sallam bersabda.

”Artinya : Barangsiapa yang membebaskan satu kesusahan seorang mukmin dari kesusahan-kesusahan dunia, maka Allah Azza wa Jalla akan melepaskannya dari satu kesusahan di antara kesusahan-kesusahan akhirat. Barangsiapa memberikan kemudahan kepada orang yang kesulitan, maka Allah akan memudahkan dia di dunia dan akhirat. Barangsiapa yang menutup aib seorang muslim, maka Allah Azza wa Jalla akan menutupi aibnya di dunia dan akhirat. Dan Allah Azza wa Jalla akan selalu menolong seorang hamba selama hamba itu menolong saudaranya” [Diriwayatkan oleh Imam Muslim dalam Shahih-nya] [7]

Hadits-hadits yang semakna ini banyak.

Hanya kepada Allah kita memohon agar memperbaiki kondisi kaum Musimin, memberikan pemahaman agama dan menganugrahkan kekuatan untuk istiqomah, segera bertaubat kepada Allah Azza wa Jalla dari semua perbuatan dosa. Semoga Allah memerbaiki kondisi para penguasa kaum Muslimin, semoga Allah menolong al-haq melalui mereka serta menghinakan kebathilan, membimbing mereka untuk menerapkan syari’at Allah Azza wa Jalla atas para hamba. Dan semoga Allah melindungi mereka dan seluruh kaum Muslimin dari fitnah dan jebakan setan yang menyesatkan. Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa untuk hal itu.

[Majmu Fatawa wa Maqaalaat Mutanawwi’ah IX/148-152]

[Disalin dari Majalah As-Sunnah Edisi 04/Th X/1427/2006M.Penerbit Yayasan Lajnah Istiqomah Surakarta, Jl. Solo-Purwodadi Km.8 Selokaton Gondangrejo Solo 57183. Judul diatas disesuaikan oleh admin almanhaj]
_________
Foote Note
[1]. Dikeluarkan Imam Al-bukhari dalam kitab Tafsir Al-Qur’anil Azhim, no. 4262, dan diriwayatkan Imam Tirmidi no. 2991
[2]. Diriwayatkan Imam Bukhari di dalam Al-Jum’ah,no. 999 dan Imam Muslim dalam Al-Kusuf, no. 1518
[3]. Diriwayatkan Imam Ahmad, no. 6255
[4]. Diriwayatkan Imam Tirmidzi di dalam Al-Birr wash Shilah, no. 1847
[5]. Diriwayatkan Imam Bukhari di dalam Al-Adab no. 5538, dan Imam Tirmidzi di dalam Al-Birr wash Shilah,no. 1834
[6]. Diriwayatkan Imam Bukhari dalam Al-Mazhalim wa Ghasab, no. 2262 dan Muslim dalam Al-Birr wash Shilah wal Adab, no. 4677
[7]. Diriwayatkan Imam Muslim, no. 4867 dan Imam Tirmidzi dalam Al-Birr wash Shilah, no. 1853

* sumber: http://www.almanhaj.or.id/content/2045/slash/0

A Reminder for our Believing Women

4996519_52a0317da2

By Aboo Zaynab Tawfeeq Ibn Hosley

Overview :

This is a lecture that should put the heart of every woman at ease. Though the life of a woman in Islaam may seem difficult to some who have no knowledge, or insight, Allaah Has promised Paradise for His righteous servants.

——————

The brother starts the sermon with – Khutbatul-Haajah –

Today’s Khutbah is a reminder for myself and everyone else who is sitting here and all those who may hear about this khutbah and i.e. the prohibition of Ikhtilaaq – of freely mixing between male and female. Al Islaam has placed before us the ways to reduce the temptations of the fitnah of Nisaah and that is this ikhtilaaq � (is freely mixing between a man and a woman) — a woman mixing with a man who does not have a mahram and this is prohibited in Islaam. This is the ways that destroys the society and this is the reason why we are going to speak about this today because it is the women who build the society. When you look at the society of today, we see that the women, they are amongst the people that are destroying the society. Because the strongest evidence that prohibits this mixing between men and women when Allaah Azzawajal says in Kitaab al-Azeez i.e. the Quraan :

 

“Allaah tabarak wa ta’ala commands the women to stay in their houses and He prohibits them from making this dazzling display of themselves.”

 

Why did Allaah tabarak wa ta’ala inform us thus? Why did He encourage them and command them to stay in their houses? It is because they will not be molested and they stay in their houses and remember Allaah subhana wa ta’ala and they will be protected in their houses. So that they can be protected from all of the evils that occur when they leave their house.

 

Yes, when we look at this ayat, look at today’s society na’am when you go and buy airline tickets, whom do you see? except women.

When you go to the bank, whom do you see? except women.

When you want to buy a car, whom do you see? except women.

When you want to pay your electricity bill / gas bill whom do you see? except women.

Na’am, they are the ones who are destroying the society. They are the ones who are allowing the destruction of the society. It is because we don’t want to listen to the guidance of Allaah subhana wa ta’ala. Because if you listen to the guidance and heed the guidance and implement the guidance and disseminate this guidance amongst the people we will be amongst the people who are successful.

Na’am the above ayah is about what? It is about women staying in their houses. Staying in their houses and not making a dazzling display of themselves.

When Allaah tabarak wa ta’ala says : “Ask them from behind the hijab.” Why??

Why? Because when you ask them from behind the hijab it is better and it will conceal the disease of that person that is asking. Like the words of the Prophet sallallaahu alaihi wa sallam : It will conceal, it will protect them from their disease because they don’t see them.

And the other ayat that proceeds this is :

And when the women speak from behind the hijab they are not going to speak to try and tempt you or allure you or attract you to that temptation. But because we are far away from the guidance of Allaah subhana wa ta’ala and we want to be on something that is not right.

Na’am when we talk on the telephone and we want to ask about a brother : “is he home?” We want to get all personal with his wife : “How are you doing? I heard you were sick. How are the children?”

This is not the place for you to be asking her. You should ask her husband when he returns and you catch him and you are able to talk to him.

That is why the Prophet sallallahu alaihi wa sallam told to ask from behind the Hijab so that it can protect her.

The wives of the Prophet sallallahu alaihi wa sallam were knowledgeable in that community, not like our wives. They do not know even know how to perform their salaah properly.

First of all look at our children. That is why keep them in their house.

When you keep them in the house the children will benefit. Not like today when the children come to the Masjid, when they see the other Muslims (elders) they don’t give the salams. The hadith : the one who is riding should give salams to the one who is walking. The one who is walking gives salams to the one sitting and the one who has small amounts give it to the ones with larger amounts and the youngsters give salams to those who are older in age.”

How come our youngsters don’t initiate the salams with the ones older in age? It is because our women are not in the house, teaching the kids the Book of Allaah and the sunnah of the Prophet sallallahu alaihi wa sallam. It is because the women, the wives of the Prophet sallallahu alaihi wa sallam were commanded them to stay in their house and to recite kitaab ul-Hikmah. What is Kitab-ual-Hikmah? It is the Book of Allah subhana wa ta’ala and the sunnah of the Prophet sallallahu alaihi wa sallam. The wives of the Prophet sallallahu alaihi wa sallam did this. They didn’t read some Greek Aristotle’s. They didn’t recite anything that would keep them away from the remembrance of Allah. They are going to remember Allaah.

They are going to remember Allaah by reciting that which He sent down and implementing that which He sent down. Likewise we need to teach our children. Now, how can we teach our children if the woman is outside the home always?

They don’t know. Kids don’t know, we have to teach it to them.

When the husband comes home from a hard days work what is the first thing she (the wife) does? How would she know to attend to his needs if the woman is not at home to receive her husband?

We are not here to entertain anyone. This is Yawm-ul-Jummah. If you come to Yawm-ul-Jummah it is obligatory upon you all to know the etiquettes. This is not to entertain anyone or any of the children. It is there to remove some of the diseases that reside in the hearts and to benefit from the reminder so that we can implement it in our life-styles.

So what is it when the women stay outside of their houses? She’s not like that the woman. When her husband comes home after a hard days work, the first thing she would do after she gives you salams is to take off your shoes. She gives him something to drink. She comforts him. She wants to know how his day was at work. She asks him if there is anything that she could get him.

She has his clothes ready for the next day by ironing them etc. So that when the children see this they know that when the daughters get married they are going to treat their husbands exactly like that or better than that. Because they are witnessing the guidance of Allaah in their hearts. Not like our children. We don’t teach them anything and the cause is because our women are outside their house.

When they are outside the house, they don’t know the Shaitan, he beautifies them. “I don’t care if you are wearing all black, he beautifies you. So much that if there is disease in his heart or anyone else that black is going to look good for him. And he will say that he wants someone just like that. The lady he sees is wearing nothing but black and he can’t see anything except the eyes may be uncovered. Now, you want to see the eyes. When you look her in the eyes, now you are finished. Because the disease is just coming out. That is why we have to teach our women that when they come out for something that is a necessity, they must take care of that business and get back into their house.

Not like the women of these days in time. Because the Prophet sallallahu alaihi wa sallam said that the whole body of a woman is her private part. He didn’t make no exceptions. He didn’t say except her face and hands, he didn’t say except her feet, except her eyes. He said the whole body of a woman is her awrah.

Not like our women, when they come out they don’t know about the guidance of Allaah. The Prophet sallallahu alaihi wa sallam prohibited the women from walking in the middle of the streets and when you tell them, they don’t want to adhere to that. They want to adhere to their passing desires. “I ain’t walking in the sides of the street.”

When the sahabiyaats were walking in the middle of the streets the Prophet sallallahu alaihi wa sallam said: “Draw back now. Draw back and walk in the sides of the roads and don’t walk in the middle of the roads. ” So much so that when the walking their body was scratching against the wall because they were adhering to the guidance of the Prophet sallallahu alaihi wa sallam.

I command all of you to follow the guidance of Allah, to follow that has been revealed to the Prophet sallallahu alaihi wa sallam.

So we have to know that if the woman comes out, even if you are taking her and you are driving and she is sitting in the car with you, it is best for the woman to sit at the back instead in front. And it is best she doesn’t speak unless there is a need for her to speak. Because when she speaks and she is controlling the conversation and you have a friend in the car, what does that do except produce some disease that may reside in your heart, that may stay in the heart. And you may start thinking something bad and it starts rusting may be that her voice may have attracted you. We don’t think about that. When there is no need she shouldn’t talk. Why? Because the Prophet sallallahu alaihi wa sallam said : “Shyness doesn’t come except with goodness.” Let her not speak unless there is a necessity since her voice may attract a non-mahram man.

When I was growing up years ago, the women used to wear skirts and long dresses. They didn’t wear pants because they felt shy to wear pants. But now they have no shyness. They have gone from skirts and long dresses to wearing pants. And when they used to wear skirts and long dresses and they needed to bow down or bend down to pick up something, they used to do it with modesty. But now the bend down to pick up something wearing pants, with no modesty, exposing it all so much so that the people around them would be affected.

Know that the woman, they need to stay in their house and teach our children. So that they wont lure and tempt us. Because every single place you go you have a woman right in front of your face. The airport, the market place, the cashier, the register clerk in the hospital, when you go to pay your gas bill, your water bill. Every place you name it they have a woman right in front of your face.

And how many of us want to go to a store and buy something now because we saw a beautiful woman walking. Apparently she is beautiful? But in actuality she is not beautiful. So much so that even if a woman is wearing all black they want to have some type of fashion with it. Why black? Because it is the purpose that it serves, it is supposed to turn us away from them. But now like other sisters they wear all black and they want to wear red with it. A red hand bag and red shoes !!!

Before we entered Islaam that was the furthest thing that turned us away. We went far away from this as this didn’t look good.

The woman is a fitnah so protect her. If you protect her you protect the society, you protect your children and without a doubt you are protecting yourself. Because when you come home from a hard days work she will take off your shoes and socks and will give you something to drink. Your children are going to do the same thing. You are teaching them how to be obedient to your husband. How to treat your husband, so much that when she is about nine years of age she knows majority of the things as to how to please her husband, how to stay with her husband, how to call her husband, how to be obedient to the husband, to help one another in good and righteousness and not help one another in sin and transgression.

So we have to learn and we have to teach our women to stay in their houses and don’t come out except when it is necessary for them to come out.

Part 2

The importance of this khutbah is what? To protect ourselves and our women because the women make up the society. Majority of men is where? In prison. Majority of men are drug addicts but you have an abundance of women out there. Like in Egypt 16 million people in the main city and 85% or 90% are unmarried and the dowry is sky high. So what does that produce except homosexuality. That is what it is going to produce because the men can’t get married. These days we don’t have the Imaan like the Imaan of Imaam Ahmed Rahimullaah. He didn’t even get married until he was 40 years of age; na’m why?? Because he was busy with seeking knowledge. Seeking knowledge so much so that even when he went to Makkah and he was with Yahya Ibn Muaid Rahimullah he told him that after his Hajj he wanted to go to Yemen so that he could meet up and take knowledge from Imaam San’aali. Na’m today we have a Sheikh Muqbil bin Hadi rahimullah a Muhaddith in Yemen and we don’t even teach our children about him. So that when it is summer we don’t put them in the day care and your wife says: “I have saved up all the money that you have given me and I would like you to take off from your job and take my children up to Yemen so that they can benefit from the Sheikh before he dies.” We aren’t thinking like that.

Every single time you come to the Masjid the woman is right there too as though it is obligatory for her to make salaah in the Masjid. You take her to a place like this. We say the Masjid is packed and the men can’t get in there and there is no place and it is not obligatory for the woman to come to the Masjid. For whom is it obligatory? It is obligatory for the men who are responsible to perform Yawm al Jummah in the Masjid. But our women every single time there is a class or something or Yawm al Jummah, they are at the doorsteps or the doorways of the Masjids so much so that when it is time to make Salaah and you come late she makes Salah outside the door where everyone else is praying. She doesn’t know “Shyness doesn’t come except with goodness.”

If your not eligible to make salaah why do you have to come to the Masjid? Why?

When I was a Kaafir I used to be ashamed to go to the store to buy those personal things for my mother. I used to hide it in everything else. Now you got the best thing you want to let everybody know. You go to the Masjid and don’t pray you want everybody to know because you are facing the direction the brothers come in. You tell me that this ain’t temptation. I don’t care if she is wearing all black, a man can go through that, a man is weak, a woman you have to caress her to get he into the mood to be intimate but a man he gets excited and is mesmerized easily. Go to the airport, the bus stop, the gal who is driving the bus you see the woman right in front of you. They have so much of the finest women in front of us and you tell me that this ain’t gonna change us? All of a sudden we want to buy that ticket because we want to stand in her face.

Likewise our Muslim women want to be outside doing the same thing. So my reminder to all of us is what? If the woman comes outside let her adhere to the guidance of the Prophet sallallahu alaihi wa sallam. Because during the time of Prophet sallallahu alaihi wa sallam they had two different doors, a door for the woman to go in and a door for the man to go in but it didn’t stop there. The women knew that the front line is the worst row for the woman and the worst row for the men is the last row.

When the Prophet sallallahu alaihi wa sallam finished making his salaah he was sitting in the direction he was praying so that he gave the women enough time to leave. Last month when I did that, one of the brothers said : “You are supposed to turn around right now.” So I had to explain that the Prophet sallallahu alaihi wa sallam and the sahabas did that to give the women enough time to leave. But now a days even if you do that the woman is still standing in the doorway.

So I ask all of you’ll to protect your wives, to protect your children. Keep them inside their houses except when there is a need for them to come out. And when they are in the house command them to remember Allaah subhana wa ta’ala and to raise the children upon the obedience of Allah subhana wa ta’ala and don’t be amongst the people who don’t raise them on the obedience of Allah subhana wa ta’ala.

Listen to audio http://www.troid.org/audio/sisters/themuslimwoman/believingwomen.htm(Transcription courtesy of Umm Hasna)

Gadis-Gadis Pondok

daun2Dalam sebuah kesempatan, di akhir bulan Ramadhan yang lalu, aku bertemu dengan gadis-gadis ini di sebuah masjid dekat rumahku.mereka jumlahnya kira-kira tiga belas anak. Ya, mereka remaja belia yang umurnya berkisar antara tiga belas hingga empat belas tahun.

Awalnya kukira mereka umurnya lima atau empat tahun di bawahku , maklum badan mereka tinggi-tinggi bagi anak umur segitu, kemudian pakaian yang mereka kenakan membuat penampilannya menjadi lebih dewasa, yaitu gamis dan jilbab panjang. Lagi pula aku tidak memperhatikan mereka dengan seksama, ya itu tadi kukira mereka teman-teman akhwat yang udah pada kuliah.

Dan tahu nggak apa yang bikin mereka ketahuan umur aslinya? Jadi waktu itu aku duduk di dekat salah satu dengan mereka, lalu remaja ini dengan gayanya yang kekanak-kanakan meminta ijin mengambil tasnya yang ada di dekatku. Tahu kan gimana gaya anak-anak, ya cengar-cengir gitu, dengan sikapnya yang masih polos (misal: ada yang mendekatiku dengan berlari-lari dan gedubrak..!! mendaratkan dirinya didepanku hehe…) kalau akhwat yang sudah dewasa kan lebih anggun…(yaah maksudku rata-rata akhwat dewasa ya sikapnya dewasa lah)

Okelah…gaya boleh kekanak-kanakan namun jangan tanya soal pemahaman dien-nya…akhwat dewasa pun bisa kalah. Maklum saja mereka adalah gadis-gadis pondok di sebuah daerah kira-kira dua jam naik bis dari kota yang kutinggali ini. Katanya mereka sedang ada kegiatan di masjid ini, tentu saja sambil didampingi ustadzahnya yang kebetulan hari itu sedang tidak ikut menginap di masjid.

Suatu ketika aku berkesempatan bertanya dengan salah seorang dari mereka:

Adhek pondoknya apa sih…maksud mbak apa pondok muhammadiyah gitu, atau pondok NU?”

Enggak kok mbak…kita pondoknya mengikuti pemahaman salafus shalih” Begitu jawabnya,

Wah bagus dong dhek, ada tahfidz (hafalan) al-Qur’an juga?”

Iya, mbak”

Adhek udah hafal juz berapa?”

Baru juz dua puluh tujuh..” (itu artinya mereka sudah hafal juz 30, 29, dan 28. Subhanalloh..)

Tapi kalau tidak sering dibaca dalam sholat, hafalannya bisa lupa lho mbak” ujarnya, “Jadi kami sering latihan hafalan dengan teman-teman di kamar (maksudnya waktu di pondoknya)”

Oh begitu..”gumamku

Kemudian suatu saat kudengar salah seorang dari mereka bercanda:

Wah mbak…lama-lama kita jadi betah lho disini…”

Kenapa sih dhek…?”

Disini makanannya enak-enak (tertawa lebar) habis tiap hari lauknya kalo nggak telur ya ayam..”

Lha emang di pondok enggak…?”tanyaku lagi

Di pondok emang di kondisikan begitu, biasanya dalam seminggu lauknya ikan asin, tempe, tahu dan telur sekali seminggu”

Aku cuma bisa tersenyum….mengingat betapakah diriku dibandingkan kehidupan mereka yang begitu sederhana…

Ah..coba lihat bagaimana gadis-gadis belia ini dengan pemahaman ilmu diennya, dengan hafalannya, dengan bajunya yang tertutup rapi, sekarang coba kita lihat gadis-gadis sebaya mereka di luar sana, sudah sering kita dengar anak-anak SMP, SMA yang hamil dengan pacarnya, anak-anak perempuan yang masih belasan tahun berkelahi dengan teman-teman sekolahnya, ada lagi yang lebih menyeramkan, anak SMP yang beradegan tak senonoh kemudian disiarkan lewat layar HP….Masya Allah,mau jadi apa generasi Muslim kita..?

Untungnya masih ada gadis-gadis belia nan salihah ini, mereka bagaikan mawar-mawar di antara semak belukar.

~~~

Adik-adikku jadilah Muslimah yang salihah, didiklah anak-anakmu kelak menjadi Muslim-Muslimah yang mengharumkan dan mengembalikan kejayaan Islam dengan ajaran Qur’an dan Sunnah menurut pemahaman para sahabat dan tiga generasi awal umat Islam. Amin

~~~

Suatu saat kucari-cari di masjid yang terlihat sepi tanpa kehadiran mereka satupun, dan ketika kutanyakan pada salah seorang akhwat, ia bilang bahwa anak-anak itu sedang memanjat menara masjid (lewat tangga yang berada di dalam menara tersebut)

Masya Allah….gadis-gadis pondok itu..!

Ah…bagaimanapun, mereka masih anak-anak…^_^

Concerning Suicide Bombings

tb_fiji_sunset_wallpaper

In his explanation of Riyaadhus-Saaliheen (Volume 1, Pages 165-166), whilst giving some points of benefit from thehadeeth of Suhayb, Shaykh Ibn ‘Uthaymeen said:”That Allaah¹s Messenger, (sal-Allaahu `alayhe wa sallam), said: “There used to be a king amongst those who came before you, and he had a sorcerer. So when he grew old he said to the king: “I have become old so send a boy to me so that I can teach him sorcery?” …the hadeeth. (refer to Riyaadhus-Saaliheen – hadeeth no.30 for full text).(**-you can read the full hadith below this article–qanitah)

 

Fourthly: That it is permissible for a person to expose himself to danger for a matter of general benefit to the Muslims, because the boy indicated to the king the way in which he would be able to kill him, and which would lead to his demise, which was that he should take an arrow from his quiver ? etc.

Shaykh al-Islaam (Ibn Taymiyyah) said: Because this was a Jihaad in Allaah¹s cause, which caused a whole nation to truly believe, and he did not really lose anything, since although he died he would have to die anyway, sooner or later.

But as for what some people do regarding activities of suicide, tying explosives to themselves and then approaching disbelievers and detonating them amongst them, then this is a case of suicide and Allaah¹s refuge is sought. So whoever commits suicide then he will be considered eternally to Hell-Fire, remaining there forever, as occurs in the hadeeth of the Prophet, (sal-Allaahu `alayhe wa sallam). (i.e., his, (sal-Allaahu `alayhe wa sallam), saying:

and whoever kills himself with an iron weapon, then the iron weapon will remain in his hand, and he will continuously stab himself in his belly with it in the Fire of Hell eternally, forever and ever (Reported by al-Bukhaaree, no. 5778 and Muslim, no. 109, in the Book of Eemaan.)Because this person has killed himself and has not benefited Islaam. So if he kills himself along with ten, or a hundred, or two hundred other people, then Islaam will not benefit by that, since the people will not accept Islaam, contrary to the story of the boy. Rather it will probably just make the enemy more determined, and this action will provoke malice and bitterness in his heart to such an extent that he may seek to wreak havoc upon the Muslims.
Shaykh Saleh al-Fowzan wa asked in al-Amaliyaat al-Istish.haadiyah – suwaruhaa wa ahkaamuhaa – Page 85 .
Are suicide operations (bombings) permissible? And are there (any) conditions for the acceptability of these actions?

Response: Allaah (Subhaanahu wa Ta’aala) says: And do not kill yourselves. Surely, Allaah is Most Merciful to you. And whoever commits that through aggression and injustice, We shall cast him into the Fire, and that is easy for Allaah [Soorah an-Nisaa, Aayaat 29-30]

So, it is not permissible for a person to kill himself, rather, he must protect himself in the full meaning of the word. And this does not prevent him from killing in the Path of Allaah and making jihaad in the Path of Allaah, and if he is open to being killed and martyred (therein) then that is good. However, if he opens himself to being killed (in other than the Path of Allaah) then this is not permissible. In the time of the Prophet (sal-Allaahu `alayhe wa sallam), one of the brave (fighters) was fighting alongside the Messenger (sal-Allaahu `alayhe wa sallam) and then he was killed.

So the (other) companions said: None of us fought as courageously as so-and-so. So, the Messenger (sal-Allaahu `alayhe wa sallam) said: He is in the Fire (of Hell))) ..and that was after he was injured and before he died. And this (matter) was difficult for the companions (to grasp). So one of the men followed the injured man and saw him place a sword on the ground – raising its blade and then impaled himself upon the blade, entering his chest and dying (as a result). So this man (returned) and said: The Messenger (sal-Allaahu `alayhe wa sallam) has spoken the truth … and they knew the Messenger never spoke from his whims and desires. (So) why did he enter the Fire having done this action? Because he killed himself and was not patient (at what had befallen him); so it is not permissible for a man to kill himself.

This is what is found from the practice of the Jews with the people of Palestine so when one of the Palestinian blows himself up and kills six or seven people, then in retaliation they take sixty or more. So this does not produce any benefit for the Muslims, and does not benefit those amongst whose ranks explosives are detonated.

So what we hold is that those people who perform these suicide (bombings) have wrongfully committed suicide, and that this necessitates entry into Hell-Fire, and Allaah¹s refuge is sought and that this person is not a martyr (shaheed). However if a person has done this based upon misinterpretation, thinking that it is permissible, then we hope that he will be saved from sin, but as for martyrdom being written for him, then no, since he has not taken the path of martyrdom. But whoever performs ijtihaad and errs will receive a single reward (if he is a person qualified to make ijtihaad).”

http://www.islamicknowledge.co.uk

______________

 

**Imam Ahmad recorded from Suhayb that the Messenger of Allah said:

Among the people who came before you, there was a king who had a sorcerer, and when that sorcerer became old, he said to the king, “I have become old and my time is nearly over, so please send me a boy whom I can teach magic.’‘ So, he sent him a boy and the sorcerer taught him magic. Whenever the boy went to the sorcerer, he sat with a monk who was on the way and listened to his speech and admired them. So, when he went to the sorcerer, he passed by the monk and sat there with him; and on visiting the sorcerer the latter would thrash him. So, the boy complained about this to the monk. The monk said to him, “Whenever you are afraid of the sorcerer, say to him: `My people kept me busy.’ And whenever you are afraid of your people, say to them: `The sorcerer kept me busy.”’ So the boy carried on like that (for some time). Then a huge terrible creature appeared on the road and the people were unable to pass by. The boy said, “Today I shall know whether the sorcerer is better or the monk is better.” So, he took a stone and said, “O Allah! If the deeds and actions of the monk are liked by You better than those of the sorcerer, then kill this creature so that the people can cross (the road).” Then he struck it with a stone killing it and the people passed by on the road.

The boy came to the monk and informed him about it. The monk said to him, “O my son! Today you are better than I, and you have achieved what I see! You will be put to trial. And in case you are put to trial, do not inform (them) about me.”The boy used to treat the people suffering from congenital blindness, leprosy, and other diseases. There was a courtier of the king who had become blind and he heard about the boy. He came and brought a number of gifts for the boy and said, “All these gifts are for you on the condition that you cure me.” The boy said, “I do not cure anybody; it is only Allah who cures people. So, if you believe in Allah and supplicate to Him, He will cure you.’So, he believed in and supplicated to Allah, and Allah cured him.

Later, the courtier came to the king and sat at the place where he used to sit before. The king said, “Who gave you back your sight”The courtier replied, “My Lord.” The king then said, “I did” The courtier said, “No, my Lord and your Lord – Allah’‘ The king said, “Do you have another Lord beside me” The courtier said, “Yes, your Lord and my Lord is Allah.” The king tortured him and did not stop until he told him about the boy. So, the boy was brought to the king and he said to him, “O boy! Has your magic reached to the extent that you cure congenital blindness, leprosy and other diseases”He said, ” I do not cure anyone. Only Allah can cure.’The king said, “Me” The boy replied, “No.” The king asked, “Do you have another Lord besides me”The boy answered, ” My Lord and your Lord is Allah.” So, he tortured him also until he told about the monk. Then the monk was brought to him and the king said to him, “Abandon your religion.” The monk refused and so the king ordered a saw to be brought which was placed in the middle of his head and he fell, sawn in two. Then it was said to the man who used to be blind, “Abandon your religion.” He refused to do so, and so a saw was brought and placed in the middle of his head and he fell, sawn in two. Then the boy was brought and it was said to him, “Abandon your religion.” He refused and so the king sent him to the top of such and such mountain with some people. He told the people, “Ascend up the mountain with him till you reach its peak, then see if he abandons his religion; otherwise throw him from the top.” They took him and when they ascended to the top, he said, ” O Allah! Save me from them by any means that You wish.” So, the mountain shook and they all fell down and the boy came back walking to the king. The king said, “ What did your companions (the people I sent with you) do” The boy said, “Allah saved me from them.” So, the king ordered some people to take the boy on a boat to the middle of the sea, saying, “If he renounces his religion (well and good), but if he refuses, drown him.” So, they took him out to sea and he said, “O Allah! Save me from them by any means that you wish.” So they were all drowned in the sea.

Then the boy returned to the king and the king said, “What did your companions do” The boy replied, “Allah, saved me from them.” Then he said to the king, “You will not be able to kill me until you do as I order you. And if you do as I order you, you will be able to kill me.” The king asked, “And what is that” The boy said, “Gather the people in one elevated place and tie me to the trunk of a tree; then take an arrow from my quiver and say: `In the Name of Allah, the Lord of the boy.’ If you do this, you will be able to kill me.” So he did this, and placing an arrow in the bow, he shot it, saying, “In the Name of Allah, the Lord of the boy.” The arrow hit the boy in the temple, and the boy placed his hand over the arrow wound and died. The people proclaimed, “We believe in the Lord of the boy!’’ Then it was said to the king, “Do you see what has happened That which you feared has taken place. By Allah, all the people have believed (in the Lord of the boy).”So he ordered that ditches be dug at the entrances to the roads and it was done, and fires were kindled in them. Then the king said, “Whoever abandons his religion, let him go, and whoever does not, throw him into the fire.” They were struggling and scuffling in the fire, until a woman and her baby whom she was breast feeding came and it was as if she was being somewhat hesitant of falling into the fire, so her baby said to her,“Be patient mother! For verily, you are following the truth!”)

abdurrahman.org

Kesamber gledek..nemu batu ajaib

purple-fringed-orchid_great-smoky-mountainsWah ini baru berita heboh nan mengenaskan…

Setelah melihat antusias masyarakat memburu anak kecil dan batu ajaib di daerah jatim itu hati jadi miriiss….teriiris-iris…Mengapa semudah itu masyarakat kita hampir jatuh (atau malah udah jatuh) ke dalam kesyirikan…Naudzubillahi min dzalik..

Mungkin antum semua sudah tahu dan baca beritanya ya, tentang seorang bocah lelaki umur 9 tahun, yang sedang main hujan-hujanan kemudian begitu suara petir menggelegar, dia langsung jatuh (entah kesambar atau kaget..?!) dan tiba-tiba didekatnya muncul benda kecil menyala kemerah-merahan. Lalu ia bawa pulang ke rumah dan kebetulan pas tetangganya sakit dicobanya batu tersebut untuk menyembuhkan sakitnya, dan bi idznillah(dengan izin Allah)…sembuh! Lalu anak ini mulai terkenal di seantero kampung hingga keluar kampung dan masyarakat yang sedang mencari kesembuhan atas penyakitnyapun datang berduyun-duyun hingga mencapai jumlah puluhan ribu! Setelah praktek tersebut berjalan hampir sebulan, 4 korban berjatuhan akibat berdesak-desakan.Dan praktek dukun cilik itu pun ditutup pihak yang berwenang .

Masya Allah, yang jadi bikin saya prihatin…masyarakat yang datang kesana mungkin mempercayai bahwa batu itulah yang bikin mereka sembuh… (batuitu dicelupkan ke air putih dalam gelas lalu diminum pasiennya) Lebih parah lagi katanya juga batu itu ada penunggunya yang bisa menyembuhkan …Astaghfirullah..

Bagi yang mempercayai batu itu sebagai sumber kesembuhan tentu saja ia sudah jatuh kepada syirik, karena yang mendatangkan dan menyembuhkan penyakit hanyalah Allah…

Semoga akan ada da’i-da’i yang lebih concern dengan masalah kesyirikan ini, karena dakwah menegakkan tauhid adalah dakwah yang paling penting dan dakwahnya semua Nabi dan Rasul alaihi salawatuwassalam.

Semoga Allah menunjuki penduduk negri ini ke jalan yang lurus, menjalankan Islam sesuai Al-Qur’an dan Assunnah dengan pemahaman para sahabat dan para salaf. Amin

Rumahku Berhantu ?

houseWaktu itu awal-awal aku menikah. Aku berniat membeli sesuatu di warung kelontong seberang rumah kontrakanku dan suamiku. Selesai membeli aku beranjak pergi meninggalkan warung, namun kemudian ibu penjual itu bertanya padaku,

Mbak yang tinggal di rumah kuning itu?”

Iya, bu” jawabku

Nggak serem apa mbak?” tanyanya serius

Lho memangnya kenapa bu?” sahutku balik bertanya, bingung sih baru denger omongan macam begini

Disitu kan dulu sering ada penampakan, banyak cerita serem” ucapnya berbisik

Wah…!! terus terang aku kaget juga dengan ucapannya

Alhamdulillah, selama tinggal disitu ndak ada apa-apa kok bu” sahutku.

Penampakan apa ya? pikirku, paling adanya tikus, kalau itu sih memang sering nampak bersliweran di rumah he..he

Tidak cuma sekali ini ibu-ibu di tetanggaku kasak-kusuk soal rumahku ini, tetangga sebelah persis malah pernah bilang, “Bu..(waktu itu aku agak kikuk juga dipanggil ibu… lha wong ibu itu usianya seibuku kok),..” dulu yang nempati rumah sebelumnya pernah kejatuhan ular gedhe lho, dia sedang hamil besar dan kejatuhannya pas dia sedang tidur di kamar”

Aku cuma nyengir aja, kemudian kusampaikan pada ibu tersebut bahwa sejauh ini kami baik-baik aja, alhamdulillah.

Oke deh, soal ular memang sering kulihat dirumah tersebut, soalnya kan rumah kami dekat dengan saluran air, mungkin saja ular-ular kecil tersebut datang dari sana. Atau memang seperti yang disabdakan Nabi (saw) bahwa jin bisa menyerupai ular.

Yang lebih seru lagi, waktu aku bertemu ibu yang katanya pernah kejatuhan ular itu. Kami bertemu di metro mini yang aku naiki pas lewat didepan rumahku. Ibu yang duduk tak jauh disebelahku berkata, “Mbak saya dulu pernah ngontrak disana lho…” Setelah basa-basi sebentar, ibu itu lalu melanjutkan,

Disana aman-aman aja kan mba?”

Iya bu, aman-aman saja kok” sahutku, paham dengan maksud ibu ini

Oh ya udah kalo gitu” ucapnya, mungkin beliau segan bercerita panjang lebar, barangkali nggak ingin bikin aku takut.

Takut? iya deh manusia mana sih yang nggak takut kalo lihat makhluk serem, namun kalo ketakutan itu dibawa-bawa sampai mempengaruhi pikiran kita nah sebagai orang yang beriman itu yang seharusnya kita hindari.

Dunia jin memang nyata adanya, karena Rasulullah salallahu alaihi wa sallam yang telah mengabarkan hal itu kepada kita, lagipula, seperti manusia, mereka makhluk Allah juga. Dan jin ada yang kafir dan ada juga yang muslim, sebagaimana riwayat sebuah hadist yang menyatakan bahwa suatu saat pernah Nabi Muhammad salallahu alaihi wassalam membacakan Al-Qur’an kepada sekelompok jin, dan mereka kemudian beriman setelah mendengar wahyu yang disampaikan oleh Nabi.

Pernah juga, Rasulullah salallahu alaihi wassalam mencekik jin yang sedang mengganggu shalat beliau, bahkan jin pernah mengajarkan Abu Hurairah radiallahu anhu ayat Kursi untuk mengusir gangguannya.

Jadi, jin memang ada disekitar kita, dan kita tidak perlu takut selama lisan dan hati kita senantiasa berdzikir mengingatNya. Ia makhluk Allah juga sama seperti kita, malah manusia lebih tinggi derajatnya daripada jin jika ia beriman. Namun jika manusia kafir malah ia lebih buruk keadaannya daripada binatang ternak.

Rasulullah salallahu alaihi wassalam menasehati kita supaya sering melantunkan bacaan Al-Qur’an , sehingga rumah kita tidak seperti kuburan, dan jin ataupun setan pasti tidak berani mengganggu kita. Namun jika ayat Al-Qur’an cuma dijadikan sebagai pajangan di tembok, ya tidak ada fungsinya. Ayat Al-Qur’an fungsinya kan untuk dibaca dan diamalkan, tapi bila hanya dipajang sepertinya kok cuma jadi hiasan dinding saja ya? Atau yang lebih parah jika ia menganggap ayat yang dipajang itu bisa mengusir setan, wah bisa jatuh ke syirik tuh. Naudzubillahi min dzalik. Hanya Allah lah yang bisa menolak bahaya dan mendatangkan manfaat.

Begitulah cerita mengenai ‘rumah berhantu’ yang pernah kami tinggali kurang lebih satu setengah tahun itu. Sekarang aku dan suamiku sudah tidak menempati rumah itu lagi karena habis masa kontraknya, padahal banyak kenangan manis disana lho (halah…)

Asalkan rumah kita selalu terdengar baca’an Al-Qur’an, dan penghuni rumah pun mengamalkan ajaran Al-Qur’an, insya Allah rumah kita akan terasa sejuk dan menyenangkan, seperti apa yang Rasulullah salallahu alaihi wassalam ucapkan “Baiti Jannati” Rumahku, surgaku. Biarpun kecil dan sempit, namun yang menghuni berhati kaya, insya Allah rumah kita bisa menjadi jannah didunia. Amin